תודה רבה אבירמה, אנחנו מסתדרים לבד

אבירמה גולן פרסמה היום ב"הארץ" מאמר שכותרתו היא "לא באמת לכולנו". דרך החרך שפתח סרטון האמנים למען חנין, גולן פורצת במופע של עיתונות רעועה, תוך שהיא משתמשת בעובדות-שאינן-עובדות כדי להסביר למה "עיר לכולנו" היא תופעה סקטוריאלית במקרה הטוב, והזויה במקרה הרע.

בין השאר כותבת גולן ש"עיר לכולנו" מתרכזת ב"צרכיה הדחופים של קבוצה אחת תוך הפניית עורף אל כלל הציבור בתל-אביב" (באמת? תחבורה ציבורית זה רק לצעירים? בעיות הדיור לא חלות על אנשים בדרום תל אביב ועל קשישים בדירות דמי המפתח?), או ש"לאחר עשרים שנה של הגירה שלילית, נרשמת הגירה חיובית, בעיקר של משפחות" (ממש. במציאות, ההגירה החיובית היא של בני עשרים שמוכנים לגור בפחונים כל עוד זה קרוב לאוניברסיטה, ושל בני 55 ומעלה שבאים מהרצליה לכלות את הימיהם. בקרב בני ה-30-45 נרשמת הגירה שלילית רציפה בעיר. המשפחות הצעירות בורחות מתל אביב. או למעשה, היא מבריחה אותן), או "הצליח חולדאי לפחות לפתוח צירים, לעודד הקצאת מסלולי אופניים (בהחלט! ורק חבל שלמרות תחינות משרד התחבורה, חולדאי לא פתח אף נתיב לתחבורה ציבורית בקדנציה הנוכחית שלו. וחבל שמסלולי האופניים שלו הם בלתי רכיבים בעליל).

גולן גם נכנסת במצע של "עיר לכולנו". בעצם, צריך לכתוב "המצע" של עיר לכולנו, כי אין קשר בין מה שהיא מייחסת לתנועה ולדב חנין ובין מה שהתנועה אומרת. כותבת גולן, "אלא ש'עיר לכולנו' רוצה יותר, ובעצם רוצה הכל: שלא יהיו מגדלים [לא נכון – צ.ב] אבל שיהיו המון דירות, שתהיה תחבורה ציבורית אבל שלא ייקנסו על חניה [לא נכון], ובעיקר שגם ל'כולנו' יהיו דירות יפות, כמו לעשירים [רק אם העשירים גרים עכשיו בדירות של שניים וחצי או שלושה חדרים]".

וזה לא נגמר כאן, ויש עוד שפע של שטויות (או אולי אומרים שקרים, אני כבר לא בטוח) אבל אני אפסיק את הניגוח הספציפי, כי גולן לא לבד. היא חלק מאיזה גל מוזר כזה, של אנשי שמאל מובהקים, שנכנסים ב"עיר לכולנו" ובדב חנין. ויש הרבה משותף בביקורת שלהם, ומנקודת המבט שלי, יש שם הרבה מהמשותף במקום שהביא אותם להשמיע את הביקורת.

בגדול, הביקורת של גולן, כמו גם של ניסים קלדרון במאמר מלפני שבוע ב-ynet, היא שכל עניין "עיר לכולנו" הוא באז לא רציני. מדובר ב"הגימלאים" החדשה, משהו שהצעירים הולכים עליו פשוט מתוך עייפות מהמשחק הפוליטי הנוכחי. משהו שמריח מפופוליזם, משטחיות, ממשיחיות שקר. הצעירים המיואשים מצאו להם איזה אייקון לסגוד לו, איזו מנטרה ריקה למלמל, ועכשיו זה הופך להיות עניין רציני, אז בואו נהיה באמת רציניים, נפזר את ההפגנה, ויאללה הביתה, תנו לגדולים לנהל את העניינים.

אצל קלדרון, הפחד הזה מהתנועה שנולדה לה כאילו מהאין מעלה את התביעה להתחבר לשמאל הנוכחי. "רשימת שמאל רצינית צריכה להיות המשך ופיתוח של מפלגות ותנועות נוער וארגונים רבים [...] שמאל הוא מסורת". אצל גולן זה מופיע כאמירה (שוב, השקרית בעליל) ש"'עיר לכולנו' מדגישה שהיא תנועה א-פוליטית. במקום לפעול בתוך הפוליטיקה, היא מעדיפה לבטא נהמת לב". גולן ממשיכה וטוענת שנהמות לב הן מערערות ידועות של הליכים דמוקרטיים.

כשקראתי את המאמרים האלה רתחתי. לא בגלל שחשבתי שהם יכולים לפגוע באמת בסיכוי שלנו לשנות את הדרך בה הפוליטיקה העירונית מתנהלת, אלא בגלל האטימות הנוראה של שני הכותבים. גם קלדרון וגם גולן לא טרחו, מי כעיתונאי ומי כאיש שמאל ואיש אקדמיה, להיכנס לאתר "עיר לכולנו" ולבדוק מה התנועה באמת אומרת. והרי הם היו מוצאים שם הררים של אותיות ומילים, תוכניות על גבי תוכנית, מפורטות ברמה שכל יועץ תקשורת פוליטי היה מבקש לקצץ לעשירית. הכל מושכל כל-כך, אחראי, שהוא דוחה כל אמירה על פופוליזם מיד. נותרו עוד שאלות? גם קלדרון וגם גולן היו יכולים להשיג בקלות שיחת טלפון או פגישה עם דב חנין, או עם מי מנציגי ודוברי התנועה.

אבל הם לא טרחו. שניהם. הם עצמו עיניים, דמיינו משהו בלבם, ואז ניגחו אותו במאמריהם. אם יש דבר חדש, והוא מצהיר על עצמו כשונה מהישן, הרי שהוא בוודאי הזיה. אתם צריכים לחכות, אומרים לנו שני השמאלנים הוותיקים. קלדרון מבקש שלא תיבנה תנועה שמכילה גם ליכודניקים, רחמנא לצלן. גולן מציעה שלא נעשה שינוי בתל אביב כדי שהיא לא תהיה באמת אטרקטיבית לצעירים משדרות או קריית שמונה והללו יעזבו בהמוניהם.

על מה הם מדברים? הרי "עיר לכולנו" והמועמדות של דב חנין באים על רקע שבר אדיר בשמאל הציוני. מרצ לא מצליחה להגדיר את עצמה כבר למעלה מעשור. מפלגת העבודה הולכת להתכווץ לגודלה של מרצ של ימי רבין. הגמגום, אובדן הדרך, אובדן אמון הציבור, אלה לא קרו כי הציבור מסתאב, אלא בגלל בעיות אידיאולוגיות קשות של המפלגות הללו.

וכל זה קורה על רקע רנסנס מחשבתי-פוליטי עולמי. עברו כמעט עשר שנים מאז סיאטל, שקיבצה לראשונה את החברתי עם הסביבתי עם המגדרי. עשר שנים של מחשבה פוליטית גלובלית, שבעזרת האינטרנט הפכה לשצף של החלפת מידע וידע. היום יכולה תנועה פוליטית בישראל לבוא ולהציג דוגמאות מצליחות מהעולם לתיקון בעיות חברתיות, סביבתיות, כלכליות. אפשר להגיד "קוריטיבה" ולהוכיח את היעילות של מערכת היסעים המונית זולה ואת ההשפעה הכלכלית שלה על העיר. אפשר לדבר על מטרופולינים בריאים כאופציה אמיתית לשגשוג אוכלוסיות. אפשר לשאול איך נראה העתיד של הערים הישראליות, לאור העובדה שכ-90% מאוכלוסיית ישראל מתגורר בערים. בארצות הברית הגיע מועמד בעל חשיבה מתקדמת שכזו לכמעט נשיאות (טפו-טפו-טפו).

הכל אפשר, אבל אף אחד לא באמת עושה. השמאל שקלדרון וגולן רוצים ביקרו הוא שמאל אבוד, משותק. ואנחנו לא נחכה לו. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים בשבילנו ובשביל חברינו התושבים (וגם חברינו האזרחים, אבל אלה הן בחירות עירוניות), ואנחנו די משוכנעים שאנחנו יודעים איך להשיג את זה. אנחנו לא מעוניינים במפא"יניקים עם עבר גנרלי שינהיגו אותנו אל עברי פי-פחת בזמן שאתם מנסים להבין מי נגד מי. אנחנו מתעקשים להצביע על הבעיות שאנחנו רואים מולנו ומתעקשים לפעול כדי לפתור אותן. אין לנו צורך אמיתי באישור שלכם, בתווית ה"שמאל האמיתי" או בתווית ה"חבורה רצינית" שאתם מנפקים. אנחנו נסתפק בלהפוך את המחוקק המוכשר בישראל לראש עירייה, כדי שהוא ותנועתו יוכלו לשפר את החיים בעיר הזו.



25 תגובות (הוספת תגובה)

  1. צביקה,
    כל כך כל כך תודה רבה על זה.
    אין לי עוד הרבה להגיד חוץ מזה.
    כלומר, יש, אבל, נו.
    באמת תודה על מה שאתה עושה ועל מה שאתה כותב. תמשיך עם זה בבקשה. זה נורא חשוב. ושמח. ברצינות.

  2. יובל 29.10.08
    14:30pm

    התקשורת השייכת לבעלי ההון בישראל נמצאת במצב מגננה. עיריית תל אביב "עלולה" לייצג ציבור גדול שהאינטרסים שלו מנוגדים לאינטרסים של ההון. למרות שה"עיר לכולנו" אינה רשימה קומוניסטית, חלק גדול מהתעמולה שלה מופנה נגד שליטת ההון בעיר וקורא לאיזון הכוחות. מצד אחד התקשורת מעדיפה להתעלם ומצד שני היא מרגישה צורך להגיב כשדמויות מה"מיין סטרים" מביעות תמיכה במי שנותן פתחון פה להמונים שנדרסו ע"י "כוחות השוק" בעיר בשנים האחרונות. גם שלי יחימוביץ "החברתית" הזדרזה לגנות את מי שיוצא מתחומי הקונצנזוס ולחבק את חברה וחבר מפלגתה מר חולדאי. גם היא משקפת את הפחד של הממסד תלוי ההון (גם הפוליטי וגם בתקשורת ) מהתופעה החדשה. בירושלים לא נתנו לפנתרים השחורים להתמודד מאחר ולא היה להם כסף להרשם וכאן מנסים להעמיד פנים כאילו אוייב העם מבקש להבחר.ישראל כרגיל צעד אחד מאחורי חברתה ארה"ב וכששם הפכה ההלאמה והמעורבות הממשלתית לפקודת היום כאן עדיין ניתן לקרוא פוסטים בעד "היצע וביקוש". הטענות נגד חברותו של איש ליכוד ברשימה גם הן מצחיקות. חולדאי הוא גם המועמד של קדימה וממילא אין הבדל ברמה הארצית בין הליכוד העבודה וקדימה. אהרון מדואל הוא פעיל חברתי שכונתי חשוב שהוכיח את עצמו בהקרבה ויוזמה במלחמתו למען תושבי כפר שלם שכונתו. גם אם אינני מסכים עם דעותיו המדיניות (כמו שאני לא מסכים עם רבים מקרוביי וחבריי) אהיה גאה להצביע לו כסוציאליסט. אהרון הוא בין המועמדים המלהיבים ברשימה. הוא הוכיח את עצמו יותר מדן להט (בעלה לשעבר של שטראוס) יותר מאבירמה גולן ( היכן היית כשמג"ב פינו יהודים וערבים מביתיהם בתל אביב יפו?) וודאי שיותר מחולדאי. ב 11.11 אבחר בעיר לכולנו בנוסף לדב חנין כי אני רוצה רשימה חזקה שתייצג את התושבים ולא תהייה כפופה לעסקי קואליציה עם כל שאר מה שהולך שם בעירייה. אם חס וחלילה לא ננצח אני רוצה אנשים שייצגו אותי ואת חבריי ויהיו אופוזיציה אמיתית ולא רק ביום בחירות כמו מרצ הירוקים וכדומה. דבר אחרון וחשוב על השפה העברית: המלה "שמאל" בעברית היא בעלת קונוטציות אנטי עממיות מתנשאות וגזעניות… אני לא קורא לעצמי איש שמאל למרות שאני מתנגד לכיבוש ואני מתאר לעצמי שרון חולדאי דווקא כן. מה שחשוב זה התוכן ולא התוויות. שכל אחד יוציא מהבית לפחות חמישה חברים להצביע ב11.11 למועמד ולרשימה שמייצגים אותנו.

  3. יש סיכוי לעבד את המאמר הזה לפורמט של עיתון, ולנסות להגיש אותו ל"הארץ" ש(אולי) יפרסם אותו? זה יעזור לנו בכמה דרכים: קודם כל, כי זה עונה על הטענות (המגוחכות) של הגברת גולן, וגם כי זה משאיר את "עיר לכולנו" ברמה מסוימת של מודעות בעיני ציבור גדול. אני מוכן לעזור בעריכה של הכתוב, אם צריך.

  4. יכול להיות שאבירמה פשוט ממורמרת על החיקוי של עלמה זק?

  5. אלעד-וו 29.10.08
    16:55pm

    תביקה, מאד קשה לדעת של"עיר לכולנו" יש מצע. חסרים לינקים אליו ברשת.

    כמובן, שדבריה של גברת גולן מופרכים. אבל יותר מדע אנשים שואלים מה בכלל המצע, ולא יודעים שהוא קיים וזמין.

  6. jello biafra 29.10.08
    16:55pm

    הוד מעלתה יכולה לחפש איזה פנקס קטן שידחוף אותה ואת המאמר שלה, לשם.

  7. מלך!
    וחוץ מזה, מה שפלג אמר

  8. ממקס 29.10.08
    17:45pm

    כמה משעשע לראות מלחמת שמאלנים מעל דפי העיתונים. מה קרה? מישהו לא מסכים עם הדעה שלכם? מישהו לא חושב כמוכם?
    כאילו שאיכפת לכם מדרום העיר והקשישים. אתם רוצים לשמר את האופי הנהנתני של העיר ולדאוג לייבא צעירים מבחוץ. בוהמייה אלעק.

  9. האם אפשר לנסות לארגן מאמר תגובה של חנין או של מישהו אחר בעיתון הארץ?

  10. יריריב מ 29.10.08
    18:46pm

    צביקה – מאמר מעולה.

    מצורף לבקשה לשלוח אותו להארץ כתגובה. ואם לא יפרסמו, נארגן קמפיין נגד מפגן הדיבתיות והשטחיות הזה.

  11. דניאל 29.10.08
    19:12pm

    מה היה מגדרי בהפגנות סיאטל?

  12. אמרת את זה הרבה יותר טוב ממני.

    העיתונות בארץ משחקת משחק כפול – מצד אחד היא תתעלם – ואם יש סרטון כמו זה של הסלבס – היא תגיד שזה צהוב.

    אפשר פשוט להגיד שני דברים
    1. במקום לכתוב פרשויות ששוב ושוב טועות בעובדות – אולי תפנו לחנין או לאנשי עיר לכולנו ותבקשו ראיון ? זה יעזור עם העובדות

    2. אתם יכולים גם לחפש את העובדות לבד – על פועלו של חולדאי ועל מצע עיר לכולנו – ככה לא תצאו אהבלים פעם אחר פעם.

    3. רוצים עימות – חנין עם חולדאי. אם חולדאי כזה מוצלח – למה הוא מפחד מעימות כזה?

  13. אתם מוזמנים לפנות, בנימוס, אל אבירמה גולן בעצמה, golan@haaretz.co.il.

  14. יואב עינהר 29.10.08
    19:17pm

    צביקה, אין עליך.

  15. רועי 29.10.08
    19:33pm

    צביקה, תעשה לי בלוג! הטקסט שלך חייב (בולד+קו תחתון) להיכנס לעיתון כלשהו. יצירת מופת.

    ואפרופו, הזכיר לי את המייל שכתבתי בזעם לקלדרון, ותגובתו.

    פרופסור קלדרון,
    עצוב. עצוב שבכל פעם שמזדמנת לשמאל (האמיתי, לא זה של אהוד ברק ויוסי ביילין) האפשרות האמיתית להראות לציבוריות הישראלית דרך אחרת, יש מי שמכשילים אותה מבפנים.
    היכן נמתח אצלך הגבול, פרופסור קלדרון? היכן מגיע הרגע בו אתה מוכן להרפות מאובססיית תשומת הלב והליטוף התקשורתי, על-מנת לקדם מטרות קצת יותר נעלות ומוסריות?
    בתל-אביב קורה משהו אמיתי. אולי לראשונה בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית, יש אלטרנטיבה אידאולוגית אמיתית לבליל הלאומנות והדתיות המאפיין התנהלות של כל פוליטיקה שאנחנו מכירים כאן.
    ואתה? איש שמאל? איש "רוח"? מוכר את האפשרות לזה בנזיד מאמר ב -YNET, מאמר רצוף אי דיוקים, חצאי אמיתות, הוצאת דברים מהקשרם האמיתי, וסילוף המציאות עבור כותרות.
    כאיש אקדמיה, אתה אמור לדעת כי בטרם ניגשים לכתיבה ולניסוח טענות, יש להיות בקיאים בפרטים. האם טרחת להרים טלפון לדב חנין ולשוחח איתו טרם כתבת את שכתבת? האם טרחת להיכנס לאתר עיר לכולנו ולקרוא מעט על התנועה?
    אנחנו ננצח את הבחירות הללו, פרופ' קלדרון. על אפך ועל חמתך. אתה מקסימום תוכל להכות על חטא שלא היית שם כשזה קרה, ואף ניסית לתקוע מקל בגלגלי המהפיכה המדהימה הזו, לטובת שרץ עלוב כרון חולדאי.

    שלא בברכה,

    רועי סיני
    החוג למדע המדינה
    אוניברסיטת תל-אביב

    שלום רועי,
    בין האפשרות להתווכח עם מי שלא מסכים איתך – לגבי שאלות כמו מהו שמאל אמיתי ומהי פוליטיקה של שמאל אמיתי -לבין האפשרות לקלל, אתה בחרת באפשרות השניה. שיהיה לך לבריאות. אילו בחרת בראשונה הייתי מתווכח איתך בשמחה.
    בבחילה קלה
    נסים

  16. אלעד-וו 29.10.08
    19:41pm

    מחשבה נוספת (/הפקת לקחים?): בנוסף לכך שאין מספיק לינקים למצע של "עיר לכולנו", נראה לי שאין גם מספיק יח"צנות. צריך מישהו שישב על הטלפונים של הכתבים והעורכים, יעבוד מתוך המערכות, וכו'. אני בטוח ששוקי עובד על זה, ושכל השאר גם, אבל יש לי רושם שאין מספיק דחיפה. באמת, למה לא לדחוף ראיונות עם חנין? האם היה נסיון עיקש, 24/7, שלא צלח?

    הכתוב לעיל אינו ביקורת, רק נסיון לנתח את אחד הגורמים למיעוט היחס התקשורתי. תודה על כל העבודה!

    איתכם במאבק,

    אלעד.

  17. צביקה, יפה דיברת.

  18. יופי של תגובה. לדעתי חשוב מאוד שתפרסמו ברבים. אולי כדאי שתשלח אותו להעוקץ.
    גם אני פרסמתי שם רשימה שלמה מדוע כדאי וראוי להצביע לדב חנין ועיר לכולנו.

    http://www.haokets.org/article.asp?ArticleID=2810

  19. עומר 29.10.08
    21:33pm

    רועי – לא נעים לי לומר את זה, אבל נראה לי שקלדרון צדק בתגובתו אליך. התגובה הנהדרת של צביקה לאבירמה גולן מצליחה להישאר עניינית, עם כל לוחמנותה. נדמה לי שאתה (בתגובה שלך לקלדרון) לא הצלחת, ואני חושב שגם אני במקומו הייתי עונה לך באותה רוח כמוהו.

  20. מורן 29.10.08
    23:21pm

    אני מסכימה עם כולם – חייבים להגיב. טוב שזה בעיתון הארץ ולא בעיתון פופוליסטי אחר ומצד שני מבאס שמפרסמים כזה גיבוב של שטויות בעיתון כל כך מכובד. חייבים לפרסם את התשובה של צביקה! מהתגובות ברחוב מסתבר שאנשים מסויימים מושפעים מהכתבות השקריות האלה (בעיקר על דב וגם על התנועה) שבאופן לא מפתיע מתהדרות באנשי שמאל, כביכול יותר אמינים בתגובתם. לדעתי צריך ללכת על תביעות דיבה וזהו. ככה אולי יהיה יותר כסף לדיור ולתחבורה כשדב יהיה ראש העיר.

  21. אנא פנו בנימוס לאבירמה במייל. היא תשמח לענות לתשובות ענייניות.

    תזכרו שאבירמה היא לא תל אביבית, היא גרה ברמת גן ובשדרות.

    אני מציע שתכתבו לה למה אתם מצביעים לדב.

  22. מאבחן הצבועים 30.10.08
    0:38am

    מאמר מתחסד וצבוע למן האות הראשונה ועד לאחרונה. אתם חבורה סקטוריאלית של אנטי ציונים בעלי אידאולוגיה מקובעת, פרי הבאושים של התבדלות מתנשאת, מרמה עצמית והדוניזם. המאמר הזה מזכיר את ימי פרוודה החשוכים. להקיא.

  23. רועי 30.10.08
    0:47am

    עומר,
    לא היה לי עניין להיכנס עם קלדרון לדיון. אני לא פסיכולוג וגם לא פסיכיאטר, ואני לא מסוגל להתמודד עם דחפים אפלים של כל מיני עכברי אקדמיה שפתאום מישהו מציע להם זרקור לכמה שניות. הרי ברור לשנינו, שבהתקפות המוזרות והזדוניות הללו של אנשי שמאל על חנין ועיר לכולנו מקורן בין היתר במעין תחושת תסכול של "איך אני לא חשבתי על זה" או "איך אני לא חלק מזה".
    יוסי שריד כתב על כך טור נפלא בהתייחסו להתקרנפות של שלי יחימוbitch.
    אז בקיצור, אל דאגה. לא הייתי מבקר כך מאמר שלו ברמה אקדמית.
    אגב, תסלח לי, אבל התגובה שלו די פאתטית, לטעמי.

  24. מייל שנשלח לאבירמה:

    אבירמה שלום, זה חשוב מאוד לבקר את תופעת "עיר לכולנו" הטרנדית והסוחפת…

    סחף כמו זה שאני חווה בעיר תל-אביב מעיד על תמיכה ללא עוררין בדב חנין ותנועתו.

    לכן, חשוב מאוד שעיתונאים חוקרים וביקורתיים יבחנו היטב את תנועת "עיר לכולנו", ויבררו האם היא מחביאה משהו מתחת לפני השטח; האם היא איננה מה שהיא מתיימרת להיות. בתור מי שתומך בעיר לכולנו אשמח מאוד לראות תחקירים עובדתיים כאלו, המגובים במידע אמין ומוצלב היטב. זה יהיה בגדר שירות נהדר לבוחר.

    ואם לא ניתן ליצור כתבות מהסוג הזה, הרי ייתכן וזה משום שבאופן נדיר מדובר פה בתנועה עממית חשובה שהאינטרס התל-אביבי הרחב חשובה לה מכל מיני שחיתויות, פולי-שטיקים וקומבינות.

    אם כן, הביקורת שלי היא לא נגד העובדה שביקרת את "עיר לכולנו" – כאמור חשוב לנסות לבקר תופעה כה סוחפת שצפויה לכבוש את עיריית העיר החזקה בישראל – אלא נגד העובדה שהטור שלך היה במקרה הטוב לא מעוגן בעובדות ובמקרה הרע תלוש מהעובדות או מנוגד להן.

    בתור קולגה שמעריך אותך, אני חושב שעדיין לא מאוחר לכתוב תגובה, לומר שאת אולי מתנגדת ל"עיר לכולנו" מטעמים כאלו או אחרים, אבל שחלק מהדברים שנכתבו בטור היה בהם טעם לפגם והם אינם קשורים למצע "עיר לכולנו". לטעמי זה רק יוסיף לך נקודות זכות, ויחזק את הביקורת שלך נגד התנועה כביקורת עניינית ולא כמניפולציה.

    תודה,
    יריב מוהר

  25. רועי 1.11.08
    3:07am

    הם סתם מתבאסים מהחשש שדוב חנין יסגור את הקנטינה (וגם זה לא נכון ולא עובדתי, שכן בנושא זה, בדיוק כמו בנושא המגדלים – עדיף לתחם את כל הצרות במקום אחד).

עכשיו מדברים

המדריך

טישרט I DOV, כבר יש לך?

כתבו עלינו

בעיתון! באינטרנט! אנחנו על המפה. לארכיון העיתונות של בלוג citydov.org הקליקו כאן

דב הטוויטר